tirsdag 9. februar 2016

Snowboard i bakken?

I dag er jeg stiv i nakke, armer og skuldre. Kjenner jeg ekstra godt etter, så tror jeg at jeg kan kjenne noe stivhet i hofta også.
Årsaken er snowboard.
Vi kjøpte oss hvert vårt i fjor vinter, men vi fikk brukt det bare en gang. Denne ene gangen syns jeg var utrolig gøy og har gledet meg til å prøve igjen i år.
Så igår ettermiddag så jeg fram til å prøve på 
nytt, teste ut, mestre å stå ned bakken og få ta skitrekket opp og ned, tur etter tur og kose meg skikkelig.





Det ble en skikkelig NEDTUR!!!
Ikke fikk jeg til å holde balansen i skitrekket, jeg falt av ALLE gangene jeg prøvde (5-6 ganger).
Jeg travet da derfor til fots opp slalåmbakken og tenkte at "jaja, god trim å gå da".
Motet var på topp, jeg hadde da overhodet ikke tenkt å gi med riktig ennå.
Ned kom jeg meg igjen, skikkelig NEDTUR!!! Og det samme gjentok seg gang på gang.
Jeg trynet hver eneste meter jeg kom meg opp i loddrett stilling. Jeg lå hver eneste tur så lang jeg var på magen i nedoverbakke og var sikkert et syn for mange der den midt i førtiåra kvinnfolket lå og kavet og rullet for å komme seg opp og i balanse på brettet igjen.

Nå skal det sies at det vanket masse sympati fra småtassene. Noen stoppet opp og spurte om det gikk bra, om jeg trengte hjelp, om det var første gangen i bakken, om jeg hadde "disha" ?(sikkert et ord for å ha mislyktes) og "du her?" :-D

Hehe.. Jeg ga til slutt opp. I grunnet er jeg ikke den som så lett gir opp, men nå var jeg så dønn sliten og jeg kunne stortutet.
I dag fikk jeg igjen med stive og ømme muskler. Men det skal vel kjennes at man har brukt korpppen vel?
Kan hende jeg gir snowboard en sjanse til, for å være i bakken ser utrolig gøy ut.
Fungerer det ikke neste gang heller, så får jeg prøve å lånt meg slalåmski.
DET klarer jeg.... kanskje?



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar